Framtid?

Varför får jag ett sånt sug att skriva ibland? Det fick jag igår så därför tänkte jag starta upp och skriva lite här ibland. Börjar med en rivstar genom att analysera mina framtidsdrömmar lite. Eller... mina funderingar över vilket yrke jag skulle kunna tänka mig att ha när jag blir äldre och det nyaste i ledet är: Psykolog!!

Jag tycker att psykologi är extremt intressant och dessutom känns det som att efterfrågan på psykologer bara kommer att öka och öka eftersom folk blir mer och mer psykotiska...? Dessutom skulle jag tycka att det känns bättre att ha ett yrke då man hjälper andra, man ger samtidigt som man får tillbaks mycket.

Men... Hur sjutton skulle jag klara av att vara en psykolog?? Jag menar jag har nog tillräkligt med problem jag inte lyckas lösa själv (narcissistisk störning, manodepressivitet m.m.)  så vill jag hjälpa andra? Jag skulle ju göra mer skada än nytta, patienten kommer in med lätt ångest och går ut med grav schizofreni.

Ja, inte blev jag klokare nu. Det kanske är säkrast om jag typ, jobbar isolerad i ett labb eller så och vortexar hela dagarna. Låter inte helt fel dock.

/:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0