Tråk!

Jag tror att alla vet hur det är, när man vaknar på morgonen och inte har något inplanerat. Man har på sig sovtröjan men skiter i att byta om utan man dra på sig ett par mjukisar och ett par tofflor och slänger upp håret i en oredig knut. Efter det släpar man sig till kaffebryggaren där glädjen blandas med irritation, å ena sidan är man glad över att kaffet redan har kokats av papa så att det bara är att hälla i sig men man blir också lite irriterad för att helt nybryggt är ju absolut godast. Men det är bara att gilla läget, man kan ju inte direkt hälla ut kaffet och brygga nytt. Jaha, vad ska man hitta på nu då? Sätta sig vid datorn, klinka lite på gitarren, plugga eller städa? Det slutar alltid med att jag glider runt i huset och gör lite av varje men egentligen ingenting och så fortskrider dagen fram till eftermiddagen. Jag känner mig så opruduktiv och tråkig, vill bara göra något. Men jag lyckas aldrig förmå mig. Jag är största slackern jag känner.

Men trevligt var det i alla fall i går hemma hos Elin! Hoppas det blir en trevlig kväll i kväll också. Jag kommer att börja mögla om jag fortsätter att dega runt här hemma.

/:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0