Jahapp

Så sitter man här igen på kvällskvisten när man egentligen borde sova, vissta klockan är bara 11 men den känns som 2, men istället gör man... Ingenting. Den här kvällen har jag inte hunnit med mycket alls och definitivt ingen matte. Har prov på Torsdag, det är det ända provet innan nationella i Ma D och jag borde verkligen skärpa mig. Men imorgon kör jag stenhårt! Det jag har gjort efter skolan är i princip att lagat mat och degat. Till middag blev det panerad röding med kokt potatis, karins-special-sås och lite grönt (elr gult/rött). Det gick sådär med rödingen kan jag säga, började med att jag skulle panera skiten och lyckades panera in halva köket i äggula, grädde och ströbröd. Skulle tydligen inte alls vara grädde i men det hade jag visst fått för mig. Efter det skulle fiskfan stekas och all panering lossnade och brändes fast i stekpannan och jag hade ingen aning om när fisken var klar så där körda jag på känslan. Anyway, såsen blev i alla fall god och lite otippad:

Karins-special-sås:

-Turkisk Yoghurt
-Majonäs
-Såndär grovkornig senap man har på julskinkan.

Rekommenderas starkt! Det rekommenderas dock ej att käka hos mig när jag står för maten...

STAY AWAY FROM MY KITCHEN, RÖDING!



Och mina händer luktar fortfarande fisk... nasty.

/:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0