Tillbakaaa!!

Nu är jag tillbaks från från Funäsdalen. Eller, jag kom hem för typ fyra dagar sen men har varit lite seg här på bloggeeen. Har såklart varit väldigt upptagen, exempelvis så har jag börjat med ett nytt ämne. Nämligen.... AKTIEKUNSKAP! Jag vet, väldigt upphetsande. Tro det eller ej men första lektionen var väldigt skojig! Stämningen i datasalen blev dock lite hätsk när det bildades aktieportföljer och köptes och såldes hit och dit, folk blev upprörda och överlyckliga. Över vad som hände på några sekunder. Ingen is i magen här inte.

Jag däremot spelade i egen liga som vanligt då. Det började med att vi skulle "sätta in" 100 000 i kassan och sedan köpa aktier i cirka fem olika företag. Glad i hågen hittar jag något okänt litet företag, men magkänslan sa ja! Det gjorde dock inte mattekunskaperna, de sa mer! Istället för att köpa 2000 st som jag tänkte råkade jag klicka hem 20 000 st och överskred därmed kassan med cirka 100 000. Jahapp, känns som om den här kursen kommer att gå... sådär?

Klant eller ej, min portfölj har i alla fall ökat med 11 000 i värde.

/:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0