It's been a while

Ett tag sen jag skrev sist så tänkte att passa på att uppdatera lite. Jag det har hänt en hel del sen sist, nyår till exempel! Jag och Julia har varit fullt sysselsatta med att "mobba" Petra eftersom hon tydligen hade lite roligare än alla andra. Gårdagen var trevlig och spenderades i Tullinge med mycket dans, dålig musik, folk bröt sina nyårslöften, mingel på flemingsbergsstation halv två med nån snubbe från litauen.

Jag gillar ju att ta upp saker som ligger i tiden här på bloggen. Kyla till exempel känns rätt aktuellt. Jag vet inte om det är helt sant men vi sa i alla fall till snubben från Litauen att det är den kallaste vintern på 20 år i Sverige. Tydligen var det typ ännu kallare i Litauen... yeah right... Snubben darrade som ett asplöv och hade ingen mössa? Det hade iofs inte Petra heller, men hon hade en snygg rosa/lila randomhalsduk i alla fall. I alla fall, det känns som om alla passar på att fly Sverige nu i kylan. Charterresor säljer som aldrig förr, tussibulli kom precis hem från miami (?) och Morfar ska dra till kanarieöarna i två veckor med sin brorsa. Han är 78 år. Vad ska man säga? Dessutom ska pappa dra till usa med jobbet nu och så kläckte jag ur mig under middagen igår "Jag läste en bok och då var det en kille som sa att han åkte till usa med jobbet typ hela tiden men egentligen var han kvar i Sverige och var otrogen". Tystnaden vid matbordet blev väldigt påtaglig.

Nu är det fiket som gäller! (surprise liksom...)

/:)

Kommentarer
Postat av: madde

Uppdatera ooooftare karinooO!

2010-01-11 @ 16:43:57
URL: http://madelue.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0