Badhus eller bathhouse

Den största skillnaden stöter man på direkt: "Omklädningsrummen". Här finns det individuella små bås där man ska byta om. Detta är defenitift inte anpassat efter den store och ohämmade, frigjorda svensken som tar plats och inte har några problem med att visa sig mer eller mindre naken inför den hälft av befolkningen med samma kön. Desto mer anpassat efter den lite mindre britten som inte vill se nån annan och knappt sig själv heller (belysning var det inte att tala om jag var nära på att sätta på byxorna ut och in). Speciellt smidigt om man dessutom inte ska byta om själv utan har en treåring i hälarna.

Efter den chockerande upplevelsen så blev det i alla fall bad för hela slanten! Man badar väll ungefär likadant här som hemma antar jag, väldigt mycket folk och barn en Lördag som denna. Tom njöt och hoppa i från kanten, ville simma själv och åka alla vattenruschkanor och skutta däremellan som en kalv på grönbete . Tilly däremot var lite lugnare men tyckte det var kul när jag lekte läskig krokodil som ville äta upp alla barn i poolen i alla fall. Själv föredrog jag att hålla i lillen när de andra åkte rutschisar eller bara sitta och plaska vid poolkanten. Det är väll ungefär så långt min äventyrslystna sida sträcker sig, det är inte utan anledning att jag alltid blir kallad "mamma". Typiskt mammigt att bara vilja ta't lugnt, men aja jag gillar'e!

/:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0