Veckoslut aka Weekends

Precis som i Sverige så är det helg här ibland också då jag njuter av två dagars ledighet.

Första helgen började med ett besök i den pittoreska staden Shere som sägs vara englands mest fotograferade. Där var jag med familjen jag jobbar hos och vi promenerade runt och sen käka vi. Supermysig stad och sådär typisk engelsk att en anglofil som jag bara tyckte allt var så fint och gulligt och bla bla blaa. På söndagen åkte jag in och träffa Miranda som också är au pair men i huvudstaden. Det tar ca 45 min att åka in till London från Guildford. Vi hängde, fika, promenera, besökte imperial war museum, mötte upp hennes kompis ida, strosa lite, fika och sen käkade vi lite till. Grym dag och jag fick äntligen umgås med nån i min egen ålder efter en vecka med bara barn och vuxna.

Andra helgen bestod av PARTY på fredagen med Linnéa (en av två svenska au pairer i Guildford, den andra är Maja). Först satt vi hemma hos mig och delade på en flaska rött samtidigt som föräldrarna var på bio. När dom kom hem fick vi skjuts in till stan och jag ville såklart börja första utekvällen med en engelsk öl och bad bartendern specefikt om detta. Jag fick en Carlsberg......... Vi hängde med ett skönt gäng brittiska pojkar från Brighton och hängde på dom till en piano bar där en duett på piano och trummor rev av Mamma Mia! Kvällen avslutades på en klubb med lite dansdansdans. Så jäkla lyckad kväll. På söndagen var jag tröttis men åkte till Surbiton för att träffa moster ankan. Vi gick på victoria and albert museum, käka thaimat på tunnelbanan och tog en öl på en pub med några av hennes kompisar och efter det drog jag och mötte miranda, ida och två till au pairer för en snabb-öl innan det var dags att åka hem igen.

TYP SNART HELG IGEN!!

/:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0