Teeebween

Eftersom att jag inte pratar så mycket engelska här i england så försöker jag att lyssna så mycket som möjligt på engelska(=titta på tv). Precis som i sverige går det en hel del program på tvn här och (precis som  i sverige) är det mer eller mindre skit som visas. Inte för att jag klagar, älskar dålig tv.

Snog marry or avoid? Ett totalt hjärndött men helt underbart program. Går ut på att tacky-britter med för mycket smink, fakebränna och naglar och för lite kläder får undergå en "make-under" och därmed  visa sin naturliga skönhet. Det hela börjar med en liten undersökning då folk på gatan får berätta om dom vill hångla, gifta sig med eller undvika personen i fråga och då är det "meningen" att alla ska välja undvika.... Ytterst underhållande!

Bröst Tycker man om att se program om bröst ska man flytta till england säger jag bara för dom verkar helt besatta. Det visas dokumentärer om missnöjda kvinnor med små bröst och om missnöjd kvinnor med stora bröst. Ingen verkar nöjd? Dessutom fick jag lära mig att britterna har störst bröst i europa, så det är inte bara skit man kan ju lära sig något också....

Massive moves Program som visar flyttningar av typ hus. Alltså seriöst där går gränsen. Hur kan man göra ett program som bara handlar om att man flyttar på saker???????? Aja, har bara sett trailers hittils får väll kolla på ett avsnitt så jag kan störa mig ännu mer på tråkigheten i programmet. Eller så kanske jag blir frälst, let's face it, jag är inte speciellt kräsen när det kommer till tv.

Big fat gypsy weddings Det där programmet mitt stora feta syrianska bröllop som visades i Sverige ni vet? Jag såg aldrig ett helt avsnitt men OJ vad man fasade över trailers för det programmet. Nej men OJ vad dom överdriver kanske man tänkte. Syrianernas bröllop gots nothing on the gypsy’s. Alltså jag finner inga ord, det går helt enkelt inte att beskriva. Det är helt sanslöst, det är otroligt, det är smaklöst, det är bisarrt. Måste ses med egna ögon.

10 years younger Genom lättare kirurgiska ingrepp i ansiktet, lite stilråd, ny frisyr och fräsch make-up ska den som är med i programmet se 10 år yngre ut. Trevligt, trevligt, inget nytt direkt men lagom underhållande och alla blir nöjda. MEN, vad är grejen med programledaren/stylisten!? Totalt inkompetent. ALLA vet att en typisk tant-frisyr är halvkort, typ rödfärgat (oj så vågat) med lite svarta breda slingor (så det ska bli lite edgy…) och med ambitionen att se ung och fräsch ut. Jag har ALDRIG sett någon under 45 med sådana frisyrer, det är bara tanter som har ”ungdomliga” frisyrer. Om man är ung och vågad kör man väll en side cut/under cut/mohawk/whatever. Men nej, alla stackars tanter vars enda önska är att se ett decennium yngre ut går ifrån programmet med en klassisk (och jävligt ful) tantfrisyr! Klädtipsen ska vi inte ens gå in på. Det här programmet är rent bedrägeri.

/:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0