Renhållningsillusionen

Jag tänkte att bloggen skulle få fortsätta i städningsandan. Det jag tänkte skriva om är ett problem som ofta drabbar mig och säkert andra i min situation också. Ett rent och städat rum hägrar och vägen dit blir ofta lång, men varför?

Principen är densamma som för den som kämpar och kämpar för att gå ner vikt men aldrig lyckas bli av med de där extra kilona. Fast att den dedikerade motionären märker att den blir starkare och ökar i muskelmassa, känner sig piggare och har bättre kondition så hänger sig flebbet envist kvar. Varför? Jo för att man ger sig själv så stört mycket credd över att man varit så himla duktig som gick till gymmet så istället för att gå hem och käka en morot och vara glad så går man förbi donken och beställer in en plusmeny. Sen lite godis på det ("komigen, kroppen förbränner ju bort det på nolltid, jag var ju precis och tränade?").

Så när jag nu spenderade en hel dag med att tvätta (avslutade dessutom dagen med strykning tills jag fick ont i handleden) kände jag mig helt plötsligt som största renhållnings-gurun. Plus att jag några dagar innan organiserat mitt "smink-bord" och städat lådorna i byrån. Detta steg mig totalt åt huvudet... Kommande dag levde jag i min credd-bubbla och spred glatt prylar och skräp omkring mig. Pröva hälften av kläderna i garderoben för att sedan låta dem singla likt snöflingor ned på golvet. Käka godis så det omslutande pappret yrde i hela rummet. Efter detta städoväder hade golvet inte helt oväntat täckts av ett tjockt lager prylar och skräp. Där stog jag i all min röra och fattade ingenting. Nu vet jag.

/:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0